یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز اصلاح‌طلبان بر روی کاندیدای خاصی به نتیجه نرسیده‌اند.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد کاندیدای اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان برای داشتن یک کاندیدای واحد احتیاج به برگزاری جلسات هم‌اندیشی برای تعیین استراتژی و راهبردهایشان دارند که با توجه به نبود شرایط لازم برای برگزاری این جلسات و محدودیت‌های موجود، به نظر می‌رسد دستیابی به راهبرد حضور در انتخابات و تعیین کاندیدای واحد شدنی نیست.

وی با اشاره به آنچه" محدودیت‌ها و تنگناها برای ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات" نامید، گفت: تا این محدودیت‌ها رفع نشود پیش‌بینی می‌کنم اصلاح‌طلبان نتوانند جلسات لازم را برگزار نموده و شرایط حضور را رصد کنند و طبیعی است با برگزار نشدن جلسات برای رسیدن به یک اجماع نظر، تعیین کاندیدای واحد امری غیرممکن است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در مورد اعلام کاندیداتوری عارف در رسانه‌ها گفت: اتخاذ این تصمیم در محافل خصوصی انجام شده است و این به معنای اجماع اصلاح‌طلبان نیست، تمامی آحاد مردم می‌توانند با ثبت‌نام در انتخابات در معرض رای مردم قرار گیرند. آقای دکتر عارف نیز همچون بقیه مردم می‌تواند برای ورود به انتخابات اعلام کاندیداتوری کند اما این به معنای اجماع اصلاح‌طلبان نیست چرا که هنوز اصلاح‌طلبان بر روی چگونگی حضور در انتخابات و کاندیدای خاصی به نتیجه نرسیده‌اند.

تابش در ادامه ایجاد شور و اشتیاق بین مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات را به عنوان مهم‌ترین وظیفه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خواند و اظهار کرد: برای حضور در انتخابات باید تمامی جریان‌های سیاسی شور و نشاط و امید را بین آحاد مردم ایجاد کنند که یک مولفه بسیار مهم برای رسیدن به این هدف، تعدد کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری با سلایق مختلف و ارائه برنامه‌های عملیاتی برای حل مشکلات مردم است؛ رویکردی که منجر به افزایش قدرت انتخاب مردم و مشارکت آنها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری باید وجود سلایق مختلف برای ورود به این عرصه را به رسمیت شناخت، گفت: سلایقی که در چارچوب نظام و پایبند به قانون اساسی و وفادار به امام(ره) و جایگاه مقام معظم رهبری هستند باید بتوانند در انتخابات ورود پیدا کنند تا افکار و برنامه‌هایشان را به منصه ظهور برسانند.

تابش همچنین ابراز عقیده کرد: ورود تمامی سلایق به عرصه انتخابات نیازمند ابزاری همچون اجازه برگزاری جلسات و همایش‌ها و وجود امنیت لازم در بیان واقعیات ملموس جامعه است که این امر منوط به وجود حزب، رسانه، سایت و خبرگزاری برای تمامی جریانات بخصوص اصلاح‌طلبان است که ما در شرایط فعلی از آن محروم هستیم.

دبیر کل فراکسیون خط امام (ره) مجلس هفتم و هشتم در پایان خطاب به اصولگرایان گفت که آنها برای برگزاری تمامی جلسات و تشکیل ائتلاف‌های مختلف آزاد هستند ولی درخواست ما این است که از حق حضور اصلاح طلبان در این عرصه سرنوشت‌ساز، دفاع کنند و خواستار رفع محدودیت‌های اعمال شده گردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا